Punknizze Antizze Baranizze

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Baranizze - 27 maj 2010 09:18

Jag har varit hemma med Loke själv några dagar och det har varit trevligt att få vara nära sin son så intensivt. Det coola är ju allt han lär sig och allt som förbättras när man är med. I veckan vill han gå nerför trappan själv, vilket kan var alite vingligt så jag går framför och låtsas inte vara beredd (kan själv). Han var med sin farmor på Tom Tits igår och sedan på kvällen var hon med honom när jag spelade i Uppsala. Loke har varit väldigt svår att lämna bort och har vid flera tillfällen endast lämnat ett hjärtskärande skri efter sig... Vid båda tillfällen igår vinkade han bara av mig och sa "ses sen".


Nu på morgonen har han dessutom skött pottan som en liten gud.


Som farsa blir man både imponerad, rörd och helt betagen av sina barns framsteg. Det gäller allt från pottövningar till skolresultat och arbete till hur de behandlar sina medmänniskor.


En heder till alla mina barn som gett mig så mycket i mitt liv; April, Tuva, Amanda, Saga, Anna, Moa och Loke (det där var alla barn och bonusar i åldersordning).

Av Baranizze - 27 maj 2010 08:50

Det hela började med att basisten, Micke,  på eftermiddagen var tvungen att ta en tur till Ljusterö och tillbaka. Han stannade till i replokalen vid Årsta och slumrade. Jocke som var kvällens dedikerade chaufför hämtade upp mig och sedan resten av gänget i Årsta. Vi var framme vid puben strax innan 22. Mat och öl beställdes in och 20 över 10 var vi klara med detta intag och gick backstage (ett trapphus) och tog fram våra instrument. Det riggades och testades, stämdes och flyttades högtalare och sedan, till slut, klockan 23 gick vi på. Micke var väldigt förtjust i maten, nån chicken tandori tror jag (engelsk pub och indiskt kök tror jag skylten sa framför stället).


Vi öppnade med "Punkrock Show" och "Rummy Dum Hum". Sedan var det "If It Wasnt For Charlotte". Setlistan slutade otippad med "Lexus Sexus" och höll "Belfast Nights" i mitten. Jag fick tre pers som tackade för att vi körde "Belfast Nights". Fantastiskt. Jag tror hela setet var 30-40 minuter.


Robban, Anarkopunx, arbetar som fan för att få upp sig ett rykte men det är generellt svårt att dra folk en onsdag. Nu ska han visst få loss lördagar på stället lite längre fram.


Vi drog hemåt efter en pilsner och jag landade i Södertälje klockan två på natten efter att Micke, Jocke och jag hade stannat till på en mack vid Skärholmen för lite nattamat. Marcas och Thorbjörn kastade vi av vid Skanstull vilket gjorde att vi fick bära upp grejerna till replokalen utan deras hjälp (morr och mummel). Nåja, det var inte så mycket prylar och gick snabbt.


 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards