Punknizze Antizze Baranizze

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Trött idag

Av Baranizze - 6 juni 2010 21:20

Det har varit en lång, men trevlig dag. Jag har varit ute på Haga och Fjärilshuset. Jag har inte varit där inne tidigare, så det var ju kul. Men dyrt som synden. Jag vet inte hur och när eller om det ska vara fler fjärilar än det var idag, men det var ganska snålt om de små liven. Lilla Loke var livrädd och vid ett tillfälle ramlade han och gjorde sig illa. Moa roade sig mest med att klappa fiskar och var överförtjust när de "snuttade" på hennes hand och fingrar. Ja, det var trevligt men själva fjärilsrummet / djungerummet var helvetiskt varmt. Jag trodde med största säkerhet att döden infunnit sig och jag var placerad i helvetets förgård - vacker som en saga - innan jag skulle skyfflas ner i domedagselden.


Vi fikade lite efter besöket och Moa och Loke sprang omkring och lyckades tigga tills sig godis. Om de bad om det eller bara fick det vet jag faktiskt inte, men godis fick dem. Lotta var lika mysig, omtänksam och vacker som alltid. Det är en knepig sak när man uppskattar någon så mycket och ibland har man svårt att förstå att man är uppskattad tillbaka. Känner mig mest trött och isolerad. Men det är väl för att man har fullt upp kan jag tänka mig. Syftet var egentligen att jag bara skulle sitta och göra ingenting vettigt i afton, men nej du, den gubben gick inte.


Jag försöker just nu hålla igång mig själv, min familj och alla mina projekt. Nu menar jag inte att de inte rullar utan mig, utan jag menar naturligtvis min del i alla dessa nämnda eniteter. Men herrejävlar vad trött jag är. Ramlade omkull i köket utan anledning tidigare idag. Ingen aning om varför sånt händer. Trött? Stressad?Det känns inte som om jag kan klippa av nåt av allt jag håller på med just nu. Det är bra flyt, men så kommer tröttheten och natten, helt överskattade, och sabbar allt. Jag behöver fler timmar.


En sak vet jag dock. Jag behöver bättre kondition. Kanske tappa några kilon av min frossarkista och få upp flåset igen. Man sitter ju mest som just nu och snusar, dricker kaffe och skriver, skapar, träffar kunder, kränger molntjänster eller tänker på hur man ska göra när det är dags för nästa etapp av skapande, skrivande, kundbemötande, molntjänstkrängande... ...


Det är väl bara att köra på som vanligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Baranizze - 25 juni 2010 21:57

Nu är jag precis hemkommen från min semester med brorsan i Dublin. Det blev tre kvällar och en hejdlöst massa öl. Och lite turistande. Allt var kanon! Dock så fanns det en del av mig som fortfarande ville hem. Suck. Nåja, jag ska väl tillbaka dit ige...

Av Baranizze - 13 juni 2010 18:11

Det har varit tunga dagar, och tungt är det än. Det går upp och ner. Men ni ska veta, ni som sett alla mina inlägg, dikter och verser att det inte finns lika mycket dramatik i det hela som mina känslor återspeglar. Ja, det känns som jag skriver och i...

Av Baranizze - 13 juni 2010 11:46

En till liten vers som handlar om hur jag osmidigt klarar av att förlora sådant som betyder så mycket...   Det gnistrar och sprakardär drömmarna spira Jag har förlorat min kärlek den spröda och skira   Jag har förlorat det hopp vi söka ...

Av Baranizze - 12 juni 2010 03:44

Jag vet inte vad det är med mig. Kan man ha en sådan stark känsla av ensamhet? Hur som helst är det en natt jag inte önskar något. Smärtan är ofantlig. Varför? Jag har ingen direkt förklaring. Saknad? Ja, men inte så till den milda grad. Det har jag ...

Av Baranizze - 12 juni 2010 03:26

My love is true and deepbut I am nothing in this placeMy heart is breaking upas I look at the picture of her faceHer eyes is looking backbur her soul has turned awayI know that she can love meanother time, another dayI am the one that wanderslonely t...

Ovido - Quiz & Flashcards