Punknizze Antizze Baranizze

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Baranizze - 6 juni 2010 21:20

Det har varit en lång, men trevlig dag. Jag har varit ute på Haga och Fjärilshuset. Jag har inte varit där inne tidigare, så det var ju kul. Men dyrt som synden. Jag vet inte hur och när eller om det ska vara fler fjärilar än det var idag, men det var ganska snålt om de små liven. Lilla Loke var livrädd och vid ett tillfälle ramlade han och gjorde sig illa. Moa roade sig mest med att klappa fiskar och var överförtjust när de "snuttade" på hennes hand och fingrar. Ja, det var trevligt men själva fjärilsrummet / djungerummet var helvetiskt varmt. Jag trodde med största säkerhet att döden infunnit sig och jag var placerad i helvetets förgård - vacker som en saga - innan jag skulle skyfflas ner i domedagselden.


Vi fikade lite efter besöket och Moa och Loke sprang omkring och lyckades tigga tills sig godis. Om de bad om det eller bara fick det vet jag faktiskt inte, men godis fick dem. Lotta var lika mysig, omtänksam och vacker som alltid. Det är en knepig sak när man uppskattar någon så mycket och ibland har man svårt att förstå att man är uppskattad tillbaka. Känner mig mest trött och isolerad. Men det är väl för att man har fullt upp kan jag tänka mig. Syftet var egentligen att jag bara skulle sitta och göra ingenting vettigt i afton, men nej du, den gubben gick inte.


Jag försöker just nu hålla igång mig själv, min familj och alla mina projekt. Nu menar jag inte att de inte rullar utan mig, utan jag menar naturligtvis min del i alla dessa nämnda eniteter. Men herrejävlar vad trött jag är. Ramlade omkull i köket utan anledning tidigare idag. Ingen aning om varför sånt händer. Trött? Stressad?Det känns inte som om jag kan klippa av nåt av allt jag håller på med just nu. Det är bra flyt, men så kommer tröttheten och natten, helt överskattade, och sabbar allt. Jag behöver fler timmar.


En sak vet jag dock. Jag behöver bättre kondition. Kanske tappa några kilon av min frossarkista och få upp flåset igen. Man sitter ju mest som just nu och snusar, dricker kaffe och skriver, skapar, träffar kunder, kränger molntjänster eller tänker på hur man ska göra när det är dags för nästa etapp av skapande, skrivande, kundbemötande, molntjänstkrängande... ...


Det är väl bara att köra på som vanligt!

Av Baranizze - 6 juni 2010 21:12

Fantastiska tankar bubblar i trötta själar

Förvirrade, irrande, bortstötta ord

Fantastiska drömmar glöms när man vaknar,

kanske göms under jord


Fantastiska viljor och önskningar ruvar

men inte blir det serverat;

Man får vrida och vända, rista och utbrista

för att få nånting färdigformulerat


Fantastiskt formulerade, färdiga tankar

eller felaktigt tolkade mardrömsminnen

Det är lätt att kapitulera inför

redan manipulerade sinnen




Av Baranizze - 6 juni 2010 08:07

Nu har vi fått hjälp med våra bokningar av "A Poor Excuse". Robban som är en av de två som driver APX har kört lite med HIJAF och Mansic tidigare. Bokat lite turneer och ordnat lite gig. APX har även Sir Reg och det kan tänkas att det blir lite gemensamma projekt.


Vi hoppas naturligtvis att det kommer att funka som vi vill.


APX Music

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards